Wednesday 25 October 2017

Eu Utslipp Trading System Veiledning Note 3


Dagens aksjemarked Nyheter amp Analyse Realtid etter timer Pre-Market Nyheter Flash Sitat Sammendrag Sitat Interaktive diagrammer Standardinnstilling Vær oppmerksom på at når du har valgt ditt valg, gjelder det for alle fremtidige besøk på NASDAQ. Hvis du, når som helst, er interessert i å gå tilbake til standardinnstillingene, velg Standardinnstilling ovenfor. Hvis du har spørsmål eller støter på problemer ved å endre standardinnstillingene, vennligst send epost til isfeedbacknasdaq. Vennligst bekreft ditt valg: Du har valgt å endre standardinnstillingen for Quote Search. Dette vil nå være din standardmålside, med mindre du endrer konfigurasjonen din igjen, eller du sletter informasjonskapslene dine. Er du sikker på at du vil endre innstillingene Vi har en tjeneste å spørre Vennligst deaktiver annonseblokkeren din (eller oppdater innstillingene dine for å sikre at javascript og informasjonskapsler er aktivert), slik at vi kan fortsette å gi deg de førsteklasses markedsnyheter og data du kommer til å forvente fra oss. Delta i EU ETS Introduksjon til EUs utslippshandelssystem, herunder hvordan cap-and-trade-systemet fungerer, hvordan gratis kvoter tildeles, detaljer om overholdelse, inkludering av luftfart i systemet og UKs opsjonsordning for små emittere og sykehus. EU ETS er det største multi-country, multi-sector drivhusgassutslipps trading system i verden. Den inneholder mer enn 11 000 kraftverk og industrianlegg i hele EU med rundt 1000 av disse i Storbritannia. Disse inkluderer kraftverk, oljeraffinaderier, offshore plattformer og næringer som produserer jern og stål, sement og kalk, papir, glass, keramikk og kjemikalier. Andre organisasjoner, inkludert universiteter og sykehus, kan også dekkes av EUs ETS, avhengig av forbrenningskapasiteten til utstyret på deres nettsteder. Luftfartsselskaper som flyr til eller fra en europeisk flyplass er også dekket av EUs ETS. Denne veiledningen forklarer EUs deknings - og handelssystem, inkludert detaljer om fasene for levering av systemet. Den gir informasjon om UKs søknad om frie kvoter i fase III via sine nasjonale implementeringsforanstaltninger (NIM), samt detaljer om samsvar og verifikasjon. Det er også seksjoner om utslippsregulering for luftfartsindustrien og UKs Small Emitters and Hospitals Opt-out Scheme. Hett og handel EUs ETS fungerer på en hylle - og handelsbasis, så det er et utslipp eller grense angitt på de totale klimagassutslippene som er tillatt av alle deltakere som er omfattet av systemet, og denne hatten omgjøres til omsettelige utslippskvoter. Tradisjonelle utslippskvoter tildeles til deltakere i markedet i EU ETS, dette gjøres via en blanding av gratis tildeling og auksjoner. Én godtgjørelse gir innehaveren rett til å avgive ett tonn CO2 (eller tilsvarende). Deltakere som er omfattet av EUs ETS må overvåke og rapportere sine utslipp hvert år og overgi nok utslippsbonuser for å dekke deres årlige utslipp. Deltakere som sannsynligvis vil slippe ut mer enn deres tildeling, har valg mellom å ta tiltak for å redusere sine utslipp eller kjøpe tilleggsavsetninger, enten fra sekundærmarkedet, f. eks. selskaper som har kvoter som de ikke trenger eller fra medlemsstat har auksjoner. Mer informasjon er tilgjengelig på EU ETS. karbonmarkeder nettside. Det spiller ingen rolle hvor (når det gjelder fysisk plassering) utslippsreduksjoner gjøres fordi utslippsbesparelser har samme miljøeffekt hvor de er laget. Bakgrunnen for utslippshandling er at det muliggjør utslippsreduksjoner der kostnadene for reduksjonen er laveste, og reduserer den totale kostnaden for å takle klimaendringene. Hvordan handel fungerer: Et forenklet hypotetisk eksempel Historisk installasjon A og installasjon B utsender begge 210 tonn CO2 per år. Under EUs allokeringsprosess får de 200 kvoter hver. Ved utgangen av det første året ble det registrert utslipp på 180 Mt for installasjon A da det installerte en energieffektiv kjele i begynnelsen av året som reduserte CO2-utslippene. Det er nå gratis å selge overskuddstillatelsene på karbonmarkedet. Installasjon B emitterte imidlertid 220Mt CO2 fordi den trengte å øke produksjonskapasiteten, og det var for dyrt for det å investere i energieffektivitetsteknologi. Derfor kjøpte installasjon B kvoter fra markedet, som ble gjort tilgjengelig fordi installasjon A har vært i stand til å selge tilleggsavsetninger. Nettoeffekten er at investeringen i karbonreduksjon skjer på det billigste stedet, og CO2-utslippene er begrenset til 400 kvoter som er utstedt til begge anlegg. Leveringsfaser av utslippshandelssystemet Hittil har tre driftsfaser av EUs ETS blitt levert eller avtalt, selv om det er planlagt at ordningen vil fortsette etter 2020: Fase I (1. januar 2005 til 31. desember 2007) Denne fasen er fullført. Ytterligere detaljer om denne fasen kan ses på National Archives-versjonen av DECC: EU ETS Phase I websiden. Fase II (1. januar 2008 til 31. desember 2012) Fase II i EU ETS falt sammen med den første Kyoto-forpliktelsesperioden. Fase II bygger på leksjonene fra første fase, og ble utvidet til å dekke CO2-utslipp fra glass, mineralull, gips, flaring fra olje - og gassproduksjon offshore, petrokjemikalier, karbon svart og integrert stålverk. I fase II utviklet hver medlemsstat en nasjonal tildelingsplan (NAP) som angav den totale mengden kvoter som medlemsstaten hadde til hensikt å utstede i løpet av denne fasen, og hvordan den foreslo å distribuere disse kvotene til hver av sine operatører som omfattes av System. Hver NAP måtte godkjennes av EU-kommisjonen. Den godkjente UK Phase II NAP ble publisert 16. mars 2007. Ytterligere detaljer om denne fasen kan ses på National Archives versjon av National Archives versjon av DECC: EU ETS Phase 2 websiden. Fase III (1. januar 2013 til 31. desember 2020) Den nåværende fasen av EUs ETS bygger på de to foregående fasene, og er vesentlig revidert for å gi et større bidrag til å takle klimaendringer, blant annet: et EU-brett på antall tilgjengelige kvoter og en økning i auksjonering av disse kvotene, samt UKs ordningen for å redusere compliance kostnader for små emittere og sykehus. EU-dekselet vil redusere antall tilgjengelige kvoter med 1,74 hvert år, og levere en samlet reduksjon på 21 under 2005 verifiserte utslipp innen 2020. Banen beregnes fra et utgangspunkt i midtpunktet av fase II og vil beskrive en fallende cap fra 2013 og fremover. Gratis tildeling av kvoter Alle sektorer som er omfattet av EUs ETS. med unntak av det meste av EUs energisektorer, er utstyrt med en gratis tildeling av kvoter for å bistå med overgangen til en lav-karbonøkonomi. I tillegg er industrisektorer med betydelig risiko for konkurranse fra land uten tilsvarende karbonkostnader (se avsnitt om karbonlekkasje i EU ETS for mer informasjon) kvalifisert til å motta en høyere andel kvoter gratis. I 2011 ble det pålagt medlemslandene å fremlegge en liste over det foreløpige antall gratis kvoter som skal utstedes til hver industriell installasjon i fase III, referert til som nasjonale implementeringsforanstaltninger eller NIM. Storbritannia sendte sine NIM til EU-kommisjonen den 12. desember 2011 og sendte senere endrede NIM i april 2012. Den 5. september 2013 kunngjorde EU-kommisjonen fullføring av prosessen for å kontrollere og bekrefte den gratis tildelingen av EU-utslippsbonus i hver medlemsstat Nims. Det ble også annonsert at det var nødvendig med en krysssektoriell korrigeringsfaktor for å sikre at gratis tildeling over hele EU forblir innenfor dekslene i ETS-direktivet. Faktoren reduserte den foreløpige tildelingen for hver EU ETS-installasjon med 5,73 i 2013, og stiger til 17,56 i 2020. Den gjennomsnittlige reduksjonen av tildelingen er derfor 11,58 i perioden 2013-2020. Den første listen nedenfor viser gratis tildelingstall i fase III for hver industriell installasjon i Storbritannia, som godkjent av EU-kommisjonen 18. desember 2013. Den andre listen viser oppdaterte gratisallokeringsstall for fase III, med tanke på eventuelle endringer i tildelingen avtalt i Storbritannias NIM for individuelle installasjoner per 30. april 2014, for eksempel på grunn av delvise opphør, betydelige kapasitetsreduksjoner eller hvor installasjoner har kommet inn i EU ETS (nye aktører). Denne listen vil bli oppdatert på årsbasis for å ta hensyn til ytterligere endringer i tildeling i løpet av fasen. MS Excel-regneark. 73.2KB Denne filen kan ikke være egnet for brukere av hjelpeteknologi. Be om et tilgjengelig format. Hvis du bruker hjelpeteknologi (f. eks. En skjermleser) og trenger en versjon av dette dokumentet i et mer tilgjengelig format, vennligst send en e-post til correspondencedecc. gsi. gov. uk. Fortell oss hvilket format du trenger. Det vil hjelpe oss hvis du sier hvilken hjelpeteknologi du bruker. PDF. 635KB. 14 sider Denne filen kan ikke være egnet for brukere av hjelpeteknologi. Be om et tilgjengelig format. Hvis du bruker hjelpeteknologi (f. eks. En skjermleser) og trenger en versjon av dette dokumentet i et mer tilgjengelig format, vennligst send en e-post til correspondencedecc. gsi. gov. uk. Fortell oss hvilket format du trenger. Det vil hjelpe oss hvis du sier hvilken hjelpeteknologi du bruker. PDF. 727KB. 31 sider Denne filen kan ikke være egnet for brukere av hjelpeteknologi. Be om et tilgjengelig format. Hvis du bruker hjelpeteknologi (f. eks. En skjermleser) og trenger en versjon av dette dokumentet i et mer tilgjengelig format, vennligst send en e-post til correspondencedecc. gsi. gov. uk. Fortell oss hvilket format du trenger. Det vil hjelpe oss hvis du sier hvilken hjelpeteknologi du bruker. PDF. 397KB. 32 sider Denne filen kan ikke være egnet for brukere av hjelpeteknologi. Be om et tilgjengelig format. Hvis du bruker hjelpeteknologi (f. eks. En skjermleser) og trenger en versjon av dette dokumentet i et mer tilgjengelig format, vennligst send en e-post til correspondencedecc. gsi. gov. uk. Fortell oss hvilket format du trenger. Det vil hjelpe oss hvis du sier hvilken hjelpeteknologi du bruker. Karbonlekkasje og EU ETS Carbon leakage er et begrep som brukes til å beskrive utsiktene til en økning i globale klimagassutslipp når et selskap skifter produksjon eller investeringer utenfor EU fordi de ikke kan, uten juridisk bindende internasjonal klimaavtale å overføre kostnadsøkningene som EU-ETS gir sine kunder uten vesentlig tap av markedsandel. Den beste måten å håndtere karbonlekkasje ville være en juridisk bindende internasjonal klimaavtale. Dette ville skape like vilkår for industrien i og utenfor EU med hensyn til regnskapsføring av CO2-kostnadene. I mellomtiden gir EU ETS to mekanismer for å redusere risikoen for karbonlekkasje. For det første er sektorer som anses å ha betydelig risiko for karbonlekkasje, kvalifisert til å motta 100 gratis allokering av kvoter opp til sektorens referanseindeks. Dette er en viktig kilde til lettelse, da sektorer som ikke anses for å være i fare, vil motta 80 av deres tildeling gratis i 2013, og reduseres årlig til 30 i 2020 med sikte på å nå 0 (dvs. full auksjonering) i 2027. Den andre mekanismen tillater medlem Stater til å kompensere sektorer med betydelig risiko for karbonlekkasje som følge av indirekte EU ETS-kostnader (dvs. gjennom EU ETS-relaterte økninger i elektrisitetsprisene), forutsatt at ordninger er utformet innenfor rammen fastsatt av EU-kommisjonen (se avsnitt om indirekte karbon lekkasje kompensasjon ordningen for mer informasjon). Den britiske regjeringen støtter kraftig prinsippet om gratis tildeling i fravær av en internasjonal klimaavtale. Vi mener at den forholdsmessige kostnadsfrie tildeling av kvoter gir lettelse til sektorer med betydelig risiko for karbonlekkasje uten å forhindre barrierer for internasjonal handel. Vi er imidlertid bekymret for at de som er mest utsatte, ikke vil bli kompensert tilstrekkelig i fremtiden hvis dagens EUs ETS-regler ikke er reformert for fase IV i EUs ETS. Den britiske regjeringen anerkjenner industriens bekymringer rundt konkurranseevne og karbonlekkasje, og er forpliktet til å sikre at sektorer som virkelig er i betydelig risiko for karbonlekkasje, er beskyttet mot denne risikoen. I juni 2014 publiserte vi et forskningsprosjekt bestilt av Institutt for energi og klimaendring og gjennomført av Vivid Economics og Ecofys. som undersøker forekomsten av karbonlekkasje så langt og de grunnleggende drivkraften for karbonlekkasje for et utvalg av industrisektorer og vurderer tiltakene for å redusere utslippene. Rapporten modellerer risikoen for karbonlekkasje i 24 industrisektorer, og ble produsert i samråd med industriinteressenter. Modelleringsanalyse viser at i mangel av noen formildende politiske tiltak (for eksempel fri tildeling av kvoter), ingen tillatelse for CO2-reduksjonspotensial, og ingen økning i CO2-regulering utenfor EU, er det en rekke sektorer som er utsatt for lekkasje. Gitt disse forutsetningene, viser modelleringsanalysen høyere kokeutslipp enn forventet å oppstå i realiteten. Synspunktene i rapporten er de av forfatterne, og representerer ikke en offisiell posisjon til den britiske regjeringen. Den endelige rapporten, casestudier og tilhørende peer review er tilgjengelige: Karbonlekkasjeutsikter i fase III i EUs ETS og utover Vurdering av karbonlekkasje status for gratis tildeling av kvoter Sektorer med risiko for karbonlekkasje vurderes mot et sett av kriterier og terskler angitt i EU ETS-direktivet. Listen over sektorer som er utsatt for lekkasje for perioden 2013-2014 ble vedtatt gjennom EUs komitologiprosedyre i desember 2009. med tillegg til listen i kommende beslutninger fra de europeiske kommisjonene. EUs ETS-direktiv muliggjør en gjennomgang av sektorer som er i fare hvert femte år, med mulighet for å legge til sektorer i listen på årlig, ad hoc-basis. Den 5. mai 2014 publiserte Europakommisjonen utkast til liste over sektorer for perioden 2015-19. basert på kvantitative og kvalitative kriterier fastsatt i ETS-direktivet. Utkastet til karbonlekkasje vil bli presentert for EUs klimakomité for avstemning snarest, hvoretter det må sendes til Europaparlamentet og Rådet i tre måneders kontroll før vedtaket. Den 31. august 2013 reagerte Storbritannia på Europakommisjonens konsultasjon om metoden for bestemmelse av karbonlekkelisten for 2015-19. UK-svar på Europakommisjonens konsultasjon om forutsetninger som skal brukes til EUs utslippskode for utslipp av utslipp til utslipp av utslipp fra utlandet (PDF, 163KB, 12 sider) Indirekte karbonlekkasjekompensasjonsordning I høsterklæringen 2011 annonserte kansleren at regjeringen hadde til hensikt å gjennomføre tiltak for å redusere virkningen av politikk på strømkostnadene for de mest kraftintensive næringene, som begynner i 2013 og er verdt rundt 250 millioner i perioden for utgiftsoversikt. Som en del av dette har regjeringen forpliktet seg til å kompensere de mest kraftintensive virksomheter for å kompensere for den indirekte prisen på Carbon Price Floor og EU ETS. underlagt retningslinjer for statsstøtte. I budsjettet 2014 annonserte kansleren at kompensasjon for de indirekte kostnadene for Carbon Price Floor og EU ETS ville bli utvidet til 2019-20. EU-kommisjonen vedtok reviderte retningslinjer for statsstøtte om kompensasjon for de indirekte kostnadene for EU ETS i juni 2012. Disse retningslinjene viser de sektorer som anses å være utsatt for en betydelig risiko for karbonlekkasje på grunn av indirekte utslippskostnader, og gir detaljer om maksimumsbeløpet nivåer av kompensasjon som kan gjøres tilgjengelig for dem. Enhver medlemsstats kompensasjonsordning må utformes innenfor rammen fastsatt av EU-kommisjonen. I oktober 2012 lanserte DECC og BIS den energikrevende industrien kompensasjonsordning konsultasjon. som beskriver våre forslag om kompensasjonspakkenes berettigelse og utforming. Konsultasjonen, som ble stengt i desember 2012, ga en mulighet for alle som er interessert i pakken til å kommentere forslagene, og hjelper oss med å sikre at kompensasjon er rettet mot de selskapene som er mest utsatt for karbonlekkasje som følge av energi og klima endre retningslinjer. Etter detaljert vurdering av svarene og statsstøtteklareringen for EUs ETS-kompensasjonspakke, publiserte vi i mai 2013 regjeringens svar på konsultasjonen og den endelige kompensasjonsordningens utforming for EUs ETS. Storbritannia begynte å foreta betalinger for indirekte kostnader for EU ETS i 2013. For Carbon Price Floor kompensasjon, som fortsatt er gjenstand for statsstøtte godkjenning fra EU-kommisjonen, forventer vi å publisere veiledning senere i sommer og begynne å betale kort tid etterpå. New Entrants Reserve Den Nye Deltaker Reserve (NER) er et sett av EU-kvoter, reservert for nye operatører eller eksisterende operatører som har økt kapasiteten betydelig. UKs EU ETS Regulators er ansvarlig for å administrere og vurdere alle NER-søknader. Operatører som starter en ny aktøraktivitet, må sende inn en NER-søknad til sin regulator innen 12 måneder etter at den nye eller utvidede aktiviteten starter normal drift. Mer informasjon om søknad til fase III NER er tilgjengelig på Miljøstyrelsen: EU ETS New Entrant Reserve (NER) nettside. Ytterligere informasjon om kvoter kan bli funnet på EU ETS. tillatelser side. Overholdelse av EUs ETS Forordningene for utslipp av drivhusgasser for drivhusgasser 2012 krever at alle operatører som utfører en aktivitet som dekkes av EUs ETS, har utslippstillatelse for drivhusgasser - i kraft en lisens til å drive og avgi klimagasser som omfattes av EUs ETS . Aktiviteter som omfattes av EU ETS er en av aktivitetene som er oppført i vedlegg I til EUs ETS-direktiv. EUs ETS-regulatorer er ansvarlige for å håndheve samsvar med EUs ETS-forskrifter, herunder operasjonelle funksjoner som tildeling og vedlikehold av tillatelser og utslippsplaner (for luftfart), overvåking og rapportering (inkludert overvåkingsplaner), vurdering av verifiserte utslippsrapporter (og tonnekilometer rapporter), vurderer søknader til NER. fastsettelse av reduksjoner i tildelinger som følge av endringer i kapasitet eller opphør av aktiviteter, utveksling av informasjon med UKAS på verifikasjonsaktiviteter. Ved beregning av sivile straffer bestemmer DECC verdien av EU ETS-kullprisen som brukes av regulatoren. Bestemmelsen offentliggjøres i november hvert år: 7. august 2013 lanserte vi en konsultasjon om en rekke tekniske endringer i reglene for klimagassutslippsordningen for drivhusgasser for å forenkle og harmonisere EUs strafferett i overgangen til fase III, forbedre klarhet og redusere byrden for bedrifter. Konsultasjonen ble stengt 19. september 2013. For mer informasjon om hvordan man overholder EU ETS, vennligst besøk: Overvåking, rapportering, verifisering og akkreditering En EU ETS-operatør må foreslå en overvåkingsplan når man søker om drivhusgassutslippstillatelse (eller utslippsplan for luftfart operatører). Overvåkningsplanen gir informasjon om hvordan utslippene av utslipp fra EU ETS-operatører skal måles og rapporteres. En overvåkingsplan må utvikles i samsvar med EUs overvåknings - og rapporteringsforordning og godkjennes av en EU ETS-regulator. Rapporteringsåret går fra 1. januar til 31. desember hvert år. EU ETS krever at alle årlige utslippsrapporter og overvåking skal verifiseres av en uavhengig verifikator i samsvar med Akkrediterings - og verifikasjonsforskriften. En verifikator vil sjekke for inkonsekvenser i overvåking med den godkjente planen og om dataene i utslippsrapporten er fullstendige og pålitelige. Den europeiske kommisjonens veiledning om akkreditering og verifikasjonsforordning har til formål å hjelpe operatører av alle stasjonære installasjoner, luftfartsselskaper, verifikasjonsorganer og regulatorer å utføre verifikasjoner konsekvent i hele EU. Den gir praktisk informasjon og råd om prosessen og kravene til årlig verifisering som kreves av EU ETS-direktivet, EUs overvåknings - og rapporteringsforordning og klimagassplaner Finne en akkreditert EU ETS-verifikator i Storbritannia Forskrift om akkreditering og verifikasjon (Commission Regulation 6002012EU) krever at EU ETS-verifikatorer oppfyller spesifikke krav. I Storbritannia er disse kravene demonstrert ved å være akkreditert. UK Accreditation Service (UKAS) er ansvarlig for akkreditering og tilsyn med verifikatorer i Storbritannia og for å opprettholde en liste over disse verifikatorene. Listen over UKAS-akkrediterte verifikatorer for fase III, inkludert luftfart, av EUs utslippshandelssystem, angir omfanget av en bestemt verifiseringsakkreditering, for eksempel i forhold til bestemte sektorer. UKAS-listen inkluderer ikke verifikatorer akkreditert av andre nasjonale akkrediteringsorganer, og i fase III-regler er det ingen registrerings - eller aksepteringsprosedyre for ikke-britiske verifikatorer. Alle verifikatorer er pålagt å demonstrere at de er enten akkreditert (eller sertifisert) i samsvar med Akkreditering og Verifikasjonsforskriften. Operatørene er ansvarlige for at deres verifikator er akkreditert for relevant arbeidsomfang. Detaljer om verifikatorens omfang av akkreditering finner du på verifikatorens akkrediteringsbevis. Hvis du er en EU ETS verifikasjonsorganisasjon som arbeider i Storbritannia for første gang, trenger du en ETSWAP-konto for å se kundens rapporter og sende inn bekreftelseserklæringen, samt en registerkonto. For å åpne en verifikator ETSWAP-konto, send en e-post til EThelpenvironment-agency. gov. uk. Det anbefales at du gjør dette når du har en klient i Storbritannia. Ta med følgende informasjon i e-postadressen din: Navn på verifiseringsorganisasjon Landets akkrediteringsnummer En kopi av akkrediteringsbeviset Fullt navn og e-postadresse til hovedkontakten (denne brukeren har ansvaret for å administrere andre brukere for denne verifikatoren) ETSWAP-administratoren har godkjent forespørselen om tilgang, ETSWAP vil sende deg en e-post med innloggingsdetaljer for din individuelle brukerkonto. For å søke om en verifikatorregistreringskonto, send en e-post til etregistryhelpenvironment-agency. gov. uk for en applikasjonspakke. Ytterligere veiledning Bruke britiske data om utslipp av drivhusgasser i EUs ETS-overvåkning og rapportering: Landspesifikke faktorlisten Europa-kommisjonens forordning om overvåking og rapportering gjør at nasjonalt rapporterte data kan brukes som standardfaktorer under spesielle forhold. Karbonutslippsfaktorer og kalorier fra britisk drivhusgassinventar (AEA-Ricardo, 2015) er tilgjengelige for årlig utslippsrapportering for EU ETS: MS Excel-regneark. 76.6KB Denne filen kan ikke være egnet for brukere av hjelpeteknologi. Be om et tilgjengelig format. Hvis du bruker hjelpeteknologi (f. eks. En skjermleser) og trenger en versjon av dette dokumentet i et mer tilgjengelig format, vennligst send en e-post til correspondencedecc. gsi. gov. uk. Fortell oss hvilket format du trenger. Det vil hjelpe oss hvis du sier hvilken hjelpeteknologi du bruker. De nasjonale faktorene er utslippsfaktorer i Tier 2 og Tier 2a og nettovannverdier for spesifikke brensler som brukes av bestemte næringer. Dataene er i stor utstrekning hentet fra britisk drivhusgassinventar som presenteres årlig til FNs rammekonvensjon om klimaendringer (UNFCCC). Drivhusgassbeholdningen er utviklet uavhengig av EUs utslippshandelssystem. Disse dataene betyr dataene nevnt i artikkel 31 nr. 1 i overvåkings - og rapporteringsforordningen. Faktorene i disse tabellene skal kun brukes i samsvar med kravene i en installert godkjent overvåkingsplan, som er en del av klimagasstillatelsen. Tabeller for tidligere år er tilgjengelige som følger: EU ETS-manglende overholdelse EUs ETS-direktiv krever at medlemslandene innfører et straffesystem som er effektivt, forholdsmessig og avskrekkende, men karakteren av straffer er i stor grad overlatt til medlemsstaters skjønn ( med unntak av straffen for manglende overlevering av tilstrekkelige godtgjørelser under visse omstendigheter). Gassutslippsordningen for drivhusgass 2012 fastsetter sivile straffer som en person er ansvarlig for dersom de ikke overholder EUs ETS. DECC har utarbeidet veiledningen nedenfor for offshore olje - og gassindustrien som beskriver avdelingens tilnærming til håndhevelse og sanksjoner. Forskriftene gir rett til å klage på beslutninger fra en EU ETS Regulator. I England og Wales blir appeller til både operatører av stasjonære installasjoner og flyoperatører, samt offshoreinstallasjoner, hørt av førstegangsdomstolen. Appel i Nord-Irland blir hørt og bestemt av Planning Appeals Commission (PAC). I Skottland hører direktoratet for planlegging og miljøklager (DPEA) i den skotske regjeringen og avgjør appeller på vegne av de skotske ministrene. Ulike arrangementer gjelder for klager fra luftfartsoperatører mot en straffeavtale som blir betjent i henhold til forskriftene for utslipp av drivhusgassutslipp for 2010 for ordningsåret 2012. De relevante reglene i 2010-forskriftene gjelder fortsatt i forbindelse med enhver klage som er tatt i mot enhver beslutning eller melding som ble gitt i henhold til 2010-forskriften. Disse fastsetter at klageinstansen er statssekretæren eller en uavhengig person utpekt av statssekretæren. Appelbestemmelser 2012 Ordningsår: Seks ankebestemmelser er utarbeidet i henhold til disse forskriftene: Luftfart i EU ETS EUs utslippshandelssystem krever at flyoperatører skal overvåke og rapportere utslipp av CO2 og overgi tilsvarende antall kvoter. Ordningen er utformet for å være en kostnadseffektiv måte å takle CO2-utslipp fra luftfart, slik at luftfartsindustrien kan vokse bærekraftig samtidig som utslippsreduksjonene blir levert. Ordningen gjelder for alle flyreiser mellom flyplasser i Det europeiske økonomiske samarbeidsområde. Nærmere informasjon om underliggende EU-lovgivning og relaterte detaljerte FAQs finner du på EU-kommisjonen: Redusere utslipp fra luftfartssiden. Vi konsulterer om implementering av den reviderte Aviation ETS i Storbritannia. Konsulten søker kommentarer om de foreslåtte endringene til britiske forskrifter og konsultasjonsprosessen. Du kan se konsultasjonen og tilhørende dokumenter på EUs nettsider for luftfartssammenslutninger. Nøkkeltallene er: Et internasjonalt økonomisk område (EØS) omfang for luftfartsutvinningsplanen fra 1. januar 2013 til 31. desember 2016 Utsettelse av overholdelsesfrister for 2013-utslipp til mars og april 2015 Et unntak for ikke-kommersielle operatører som sender mindre enn 1000 tonn CO2 per år fram til 2020 Forenklede prosedyrer for operatører som utsender mindre enn 25 000 tonn CO2 per år Antall gratis kvoter og utstedte kvoter blir redusert i forhold til reduksjonen i omfanget. Vi gleder oss over visninger fra enhver organisasjon eller enkeltperson, og konsultasjonen vil ha særlig interesse for flyoperatører, flyoperatører, verifikatorer, andre deltakere i EUs ETS og miljøgrupper. Regulering av utslipp av luftfartøyoperatører Hver luftfartøyoperatør administreres av en enkelt medlemsstat. EU-kommisjonen utarbeider en årlig liste som viser hvilke operatører som administreres av hvilken medlemsstat. Det er tre regulatorer i Storbritannia som regulerer Aviation ETS-aktiviteter, avhengig av plasseringen av et operatørkontor eller hvor deres største andel av utslippene forekommer: Miljøstyrelsen (for operatører i England) Det skotske miljøvernbyrået og naturressursene Wales. Du kan finne ut mer om hva operatører må gjøre for å overholde ordningen på EUs ETS. operatører og aktiviteter påvirket nettside. Auksjonering Gratis tildeling til flyoperatører Europa-kommisjonen vedtok lovgivning i april 2014 om å endre omfanget av EUETS med hensyn til internasjonale luftfartsutslipp (Forordning (EU) nr. 4212014 om endring av direktiv 200387EC). Som et resultat av endringen i omfanget av Aviation EU ETS. Storbritannia er forpliktet til å beregne tildelingen av gratis kvoter på grunn av berettigede flyoperatører. Denne omberegningen er gjort i samsvar med Kommisjonens veiledning. Tabellen inkluderer alle operatører som tidligere var på grunn av gratis kvoter og indikerer deres nye gratis tildeling av tilskudd under redusert omfang. Operatører som har sluttet å operere, er fjernet fra denne listen. Operatører som nå er fritatt under den nye ikke-kommersielle de minimis (under 1.000tCO2 per år beregnet på grunnlag av fullt omfang) fremgår fortsatt av denne tabellen. På grunn av sin unntatte status vil disse operatørene ikke være på grunn av gratis kvoter, og som sådan vil deres flyoperatør Holding Account (AOHA) bli merket som utelukket i registret, slik at ingen transaksjoner kan utføres og ingen gratis kvoter blir deponert. Hvis du tror at du ikke lenger er på grunn av eventuelle godtgjørelser som følge av endringene eller du ønsker å søke nærmere om din nye gratis tildeling, vennligst kontakt Miljøstyrelsens luftfarts helpdesk ETAviationHelpenvironment-agency. gov. uk. Historisk informasjon Vennligst besøk DECCs EU ETS-lovgivningsside for å se britisk lovgivning og EUs forskrifter. Vennligst besøk National Archives-versjonen av luftfarten på nettsidene for EUs utslippshandelssystem for å se informasjon om luftfartsvilkår som tidligere er tilgjengelige på DECCs nettsted. Utskriftsordning for små emitter og sykehus Utenriksordningen UKs Små Emitter og Sykehus, tillater godkjente installasjoner å bli ekskludert fra fase 3 (2013 til 2020) i EUs ETS. Ordningen er godkjent av EU-kommisjonen. Artikkel 27 i EUs ETS-direktiv muliggjør at små emittenter og sykehus utelukkes fra EUs ETS. med det primære målet å redusere administrative byrder på disse anleggene. Dette bekrefter at de administrative kostnadene som mindre emittenter står overfor under EUs utslippsordning, er uforholdsmessig høye per tonn CO2, sammenlignet med kostnadene for store utslippsinstallasjoner. Direktivet krever at utelukkede installasjoner er underlagt en innenlands ordning som vil gi et tilsvarende bidrag til utslippsreduksjoner som EU ETS. UKs opt-out-ordning ble utformet i samråd med industrien og har som mål å tilby et enkelt, deregulatorisk alternativ til EUs ETS, samtidig som incentiver for utslippsreduksjoner opprettholdes. Vi estimerer at ordningen vil gi besparelser på inntil 39 millioner til industrien over fase III. Opt-out-systemet tilbyr avreguleringsbesparelser gjennom: erstatning av krav om overlevering av kvoter med et utslippsreduktionsmål forenklet overvåkings-, rapporterings - og verifikasjonskrav (MRV), inkludert fjerning av kravet til tredjepartsverifisering, ikke krav om å holde en aktiv registerkonto mindre byrdefulle regler for måljustering etter økning i installasjonskapasitet Ytterligere detaljer om ordningen finnes i dokumentene som er oppført nedenfor. Vær oppmerksom på at disse dokumentene vil bli oppdatert senere i 2015. Samrådene omtalt i Ofte stilte spørsmål er nå avsluttet. UKs Small Emitter og Hospital Opt-out Scheme (dokument oppdatert 25. mars 2013 etter avtale av EU Registries Regulation 2012) Deltakere i utmeldingsordningen Operatører av installasjoner som er ekskludert fra EU ETS og deltar i Opt-out Ordningen bør referere til dokumentet EUs utslippshandelssystem (EU ETS) Fase III: Veiledning for installasjoner Hvordan overholde EU ETS og Small Emitter og Hospital Opt-out Scheme. Søknadsperioden for opsjonsordningen gikk fra 23. mai til 18. juli 2012. Operatører av 247 installasjoner ble godkjent for å delta i opsjonsordningen fra EU-kommisjonen som utelukket fra EUs ETS. The EU ETS Directive does not provide for further installations to join the opt-out scheme. Previous information on the development of the scheme including, the application period, policy development and the small emitters workshop held on the 12 June 2012, can be viewed on the National Archives website. Monitoring, reporting and verification of EU ETS emissions The monitoring and reporting of greenhouse gas emissions must be robust, transparent, consistent and accurate for the EU emissions trading system (EU ETS) to operate effectively. Annual compliance cycle The annual procedure of monitoring, reporting and verification (MRV), together with all the associated processes, is known as the ETS compliance cycle . Industrial installations and aircraft operators covered by the EU ETS are required to have an approved monitoring plan for monitoring and reporting annual emissions. This plan is also part of the permit to operate required for industrial installations. Every year, operators must submit an emissions report . The data for a given year must be verified by an accredited verifier by 31 March of the following year. Once verified, operators must surrender the equivalent number of allowances by 30 April of that year. The rules related to the compliance cycle are set out in two regulations: Guidance and support To promote administrative efficiency and a harmonised approach across countries, the European Commission provides templates as the basis for monitoring plans annual emission reports (including tonne-kilometer reporting by aviation operators) verification reports improvement reports. It also provides guidance and templates to promote more harmonised and cost-effective application of the regulations throughout all ETS countries support the required mutual recognition of accredited verifiers. For more information, see the documentation tab. Further tools for aviation operators Additional tools and guidance have been developed for aviation operators. Small emitters (less than 25 000 tonnes of CO2 per year) can determine their fuel consumption and CO2 emissions using Eurocontrols simplified monitoring tool verify their emissions using data from the ETS support facility. without any modification. The Commission has also issued Guidelines to the national authorities on the detailed interpretation of the aviation activities that are within the scope of the EU ETS Guidance to verifiers . elaborating on some aviation-specific issues with a particular focus on reports of small non-commercial aircraft operators using Eurocontrols small emitters tool For more information, see the documentation tab. Legal framework Regulations Monitoring and Reporting Regulation (MRR): Guidance and templates Accreditation and Verification Regulation (AVR): Guidance and templates Joint MRR and AVR Guidance Frequently Asked Questions about MRR and AVR Training documents Data exchange formats Compliance Article 21 Reporting by Member States Further tools for aviation operators Monitoring and reporting guidelines Verification guidance for aviation Small emitters tool Guidance documents developed by Member States Example monitoring plans Interpretation of aviation activities

No comments:

Post a Comment